Odense Pride 2026 🎉🏳️‍🌈

Lørdag den 16. maj blev der igen afholdt Pride i Odenses gader og med fest i Kongens Have, hvor flere tusind var mødt op for at fejre diversitet, mangfoldighed, retten til at være den man er og elske den man vil🥳 Og selvom Priden både er fest og farver, så er dagen altså også en kampdag, som skal bruges til at sætte fokus på LGBTQ+ personers rettigheder, der i de her tider er under pres. Særligt i USA er der strømninger, som kæmper hårdt for at begrænse queer rettigheder, noget som også har smittet af herhjemme – også helt lokalt, hvor der har været debat om, hvorvidt Odense kommune overhovedet skulle hejse prideflaget. En debat, der sammen med det faktum at op mod 3000 LGBTQ+ personer hvert år udsættes for voldelige hadforbrydelser, viser, at der fortsat er meget at kæmpe for, også i 2026🫶🏳️‍🌈 Vi var med og talte blandt andet med forperson for Odense Pride, Noah Knudsen og en masse deltagere, der glæder sig over Pride, rummeligheden, mangfoldigheden – og ikke mindst kampen for LGBTQ+ personers rettigheder.
Udgivet KULTUR, LOKALT, POLITISK, SOCIALT | Kommentarer lukket til Odense Pride 2026 🎉🏳️‍🌈

Der kan ikke kommenteres på indlægget.